DAIKIN, REKLAMCILIĞIN OSCAR'I EFFIE'Yİ İKİNCİ KEZ KUCAKLADI
12.09.2023

DAIKIN, REKLAMCILIĞIN OSCAR'I EFFIE'Yİ İKİNCİ KEZ KUCAKLADI

Effie 2015’in dayanıklı eşya kategorisinde ödül alan tek marka Daikin oldu.DAIKIN, REKLAMCILIĞIN OSCAR'I EFFIE'Yİ İKİNCİ KEZ KUCAKLADI

İklimlendirme sektörünün küresel lideri Daikin, reklam dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Effie’de bu yıl, Dayanıklı Eşyalar kategorisinde rakiplerini eleyerek ödül alan tek marka oldu. İlk ödülünü 2012 yılındaki lansman kampanyası ile alan Daikin, bu yıl da ‘uzmanlık’ algısına vurgu yaptığı reklam kampanyası ile ödüle layık görüldü.

Dünya klima sektöründeki 90 yıllık öncülüğünü Türkiye’ye taşıyan Daikin, uzmanlığın önemine dikkat çektiği reklam kampanyası ile Effie ödülünün sahibi oldu. İlk ödülünü 2012 yılındaki lansman kampanyasıyla alan Daikin Türkiye, bu yıl ise uzmanlık algısını perçinlediği kampanya ile bir kez daha ödüle layık görüldü. Daikin Türkiye ödül kazanan reklam kampanyasında klimadaki 4 ayrı uzmanlık alanını, farklı alanlarda uzmanlaşan 4 başarılı ismin onayına sunuyor.
 
Bu yıl 7’nci kez düzenlenen ve 226 projenin finale kaldığı "Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri"ne bu yıl beklenenin üzerinde başvuru gerçekleşti. Toplamda 366 başvurudan finale kalan kampanyalar arasından 20 kampanyaya altın, 23 kampanyaya gümüş, 22 kampanyaya bronz Effie verildi. Daikin Türkiye ise “Dayanıklı Eşyalar” kategorisinde rakiplerini de eleyerek ödüle layık görülen tek marka oldu. Alametifarika tarafından hazırlanan ödüllü reklam kampanyasında Daikin, klimadaki 4 ayrı uzmanlık alanını farklı alanlarda uzmanlaşan 4 başarılı isimle birlikte kullanıcıların bilgisine sunuyor.
 
İlk kez 1968 yılında Amerika'da reklamların etkinliğini ve başarısını ölçmek ve ödüllendirmek üzere başlatılan Effie'de ödüller, günümüzde 40 ülkede yapılan yarışmada "hedeflediği sonuca ulaşan" en etkili kampanyalara veriliyor. Effie ödülleri reklamdaki yaratıcılığı değil reklamın, harcanan bütçeye göre yarattığı etkiyi, elde edilen rakamsal sonuçlar doğrultusunda reklamın asıl amacına hizmet edip etmediğini sorguluyor ve jüri seçimini elindeki net veriler doğrultusunda yapıyor.
 
Diğer reklam ödüllerinden ayıran en önemli özelliği sonuç odaklılığı olan Effie Reklam Etkinliği ödüllerinin puanlamasında, Strateji yüzde 23.3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir yüzde 23.3, Uygulama ve Hayata Geçirme yüzde 23.3, Sonuçlar da yüzde 30 etkili oluyor. Bir reklamın ya da kampanyanın Effie ödülü alabilmesi için mutlaka söz konusu ürün ya da şirkete katkısı, pazar araştırma şirketleri, sektör raporları, satış rakamları gibi tarafsız kurumların belgelemesi gerekiyor. Effie ödüllerinde ayrıca kampanyaya ortak bir proje gözüyle bakılıyor ve şirket ile reklam ajansı ortak olarak ödüllendiriliyor.