DAIKIN TÜRKİYE, YAZ SEZONUNU ADANA´DA AÇTI!

DAIKIN ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

Daikin Türkiye büyüme atağını Anadolu’da sürdürüyor.

 

İklimlendirme sektörünün Japon devi Daikin, yeni sezonun açılışını Adana’da yaparak Türkiye’deki büyüme planlarını anlattı. Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeki Özen, bu yıl 9’u Adana ve çevresinde olmak üzere 57 yeni açılış yapacaklarını belirtirken, yıl sonunda 184 bayiye ulaşacaklarını açıkladı.

 

Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeki Özen

 

Isıtma ve soğutma sektörünün önde gelen kuruluşlarından Daikin Türkiye, büyüme atağını Anadolu’da açtığı yeni bayileri kanalıyla sürdürürken, yaz sezonunun açılışını Adana’da düzenlediği etkinlikler ile yaptı. Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeki Özen,  bu yıl Türkiye genelinde 9’u Adana ve Çukurova Bölgesi’nde olmak üzere 57 yeni açılış yapacaklarını, böylece  184 bayiye ulaşacaklarını belirtirken, “Klima teknolojisinin ulaştığı en üst seviyeyi yansıtan cihazlarımızı Avrupa ile eş zamanlı olarak Türkiye’nin her yerine ulaştırmaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz” dedi.

 

Adana’da Adnan Kahveci Bulvarı’nda hizmete giren Daikin bayisinin açılışından  önce basın mensupları ile biraraya gelerek 2013 faaliyet ve hedefleri hakkında bilgi veren Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeki Özen, Türkiye’ye ilişkin iddialı büyüme hedefleri doğrultusunda bayii atağına geçtiklerini belirtti. Kurucusu olduğu Airfel’in, önce Sanko Holding bünyesine, sonra da uluslararası Japon devi Daikin bünyesinde hızla geliştiğini hatırlatan Zeki Özen, bu doğrultuda hedef büyüttüklerini ve Türkiye’yi bölgenin üretim ve Ar-Ge üssü yapmak için çalıştıklarını vurguladı.  Daikin Türkiye’nin geçen yıl kaydettiği yüzde 52’lik büyümeye paralel olarak Türkiye genelinde yeniden yapılanma çalışmalarına başlattığını belirten Özen, bu doğrutuda yeni bayi açılışları ile yurdun her bölgesine ulaşacaklarını kaydetti.

 

BU YIL 57 BAYİ AÇILIŞI YAPILACAK

 

Temmuz 2011 tarihinden bu yana dünya iklimlendirme devi Daikin çatısı altında ciro, istihdam, ihracat, ürün gamı ve bayii ağı konusunda çok önemli atılımlar gerçekleştirdiklerini dile getiren Zeki Özen, şu bilgileri verdi: “Son iki yılda Daikin Türkiye, her alanda sektör ortalamasının üzerinde büyüyerek 2015 yılı için koyduğu hedeflere yaklaştı. Daikin Türkiye olarak, 2015 yılı için kendimize 500 milyon Euro ciro ve 1.500 kişilik istihdam hedefi koymuştuk. Bu hedef doğrultusunda geçen yıl 518 milyon TL ciroya ulaşırken, bu yıl için 640 milyon TL hedef belirledik. Çalışan sayımız 2011 yılında 420 kişi iken şu anda 600 kişiyi aştı. Geçen yıl Hendek’teki fabrikamızdan Avrupa’ya kombi ve radyatör ihracatına başlayarak sektörümüz için önemli bir adım attık. Türkiye’yi üretim ve Ar-Ge üssü yapmayı hedefleyen bir şirket olarak yeni yatırımlarla büyüme planları yaparken, ülkemizin cari açık, istihdam gibi sorunlarının çözümüne de destek olmayı hedefliyoruz. Türkiye ekonomisinin geleceğine ilişkin duyduğumuz güven ve Daikin gibi uluslararası bir dünya devinin çatısı altında faaliyet  göstermenin verdiği güç ile bundan sonaki süreçte de sektörün en hızlı büyüyen şirketi olacağız.”

 

Daikin Türkiye’nin bu süreçte sektörün en geniş ürün gamına sahip olduğunu ve bu doğrultuda Türkiye genelinde yaygınlaşma planını başarıyla uyguladığını vurgulayan Zeki Özen, “2011 yılında 64 olan bayi sayımız şu anda 127 adete ulaştı. Bu yıl ikisi Adana’da olmak üzere 7 yeni bayi açılışı yaptık. Ancak yılın ikinci yarısında çok daha yoğun çalışacağız ve yıl sonuna kadar toplam 57 yeni bayi açmış olacağız. Böylece yıl sonunda 9’u Adana ve Çukurova Bölgesi’nde olmak üzere Türkiye genelinde 184 bayiye ulaşmış olacağız” dedi.

 

JAPON TEKNOLOJİSİ ANINDA TÜRKİYE’DE

 

Daikin’in 6 bölge müdürlüğü, 184’e ulaşacak bayii ağı ve 500’den fazla yetkili servisi ile Türkiye’nin geniş bir coğrafyasına hizmet veren bir yapıya kavuştuğuna dikkat çeken Zeki Özen, sözlerine şöyle devam etti: “Klima teknolojisinin ulaştığı en üst seviyeyi yansıtan cihazlarımızı Avrupa ile eş zamanlı olarak Türkiye’nin her yerine ulaştırmaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz” diye konuştu. Klima teknolojisi ve yeni standartlar hakkında bilgi veren Özen, bu yıl Avrupa ile eş zamanlı olarak uygulamaya aldıkları sezonsal verimlilik kriterlerini şöyle anlattı: “Japonya merkezli Daikin’in, klimada lider olmanın yanı sıra klima teknolojisinde de öncü bir kuruluş olarak tanınıyor ve tüm yeni uygulamaların önderliğini yapıyor. Yürürlükte olan enerji etiketlerinde A, B sınıfı gibi sonuçlar tek bir sıcaklıkta ölçümlenerek bulunuyor, bu nedenle gerçek hayatı verileri doğru yansıtamıyor. Yeni sezonsal verimlilik kriterine göre yapılan ölçümler cihazın farklı hava sıcaklıklarında nasıl bir performansla çalışacağını gösteriyor.  Sezonsal verimlilik kriterlerinin Türkiye’de 2014 yılında mevzuata girmesi bekleniyor ama biz beklemedik. Çünkü bu yeni etiketlendirme sistemi, cihazların hangi bölgede hangi verimlilik düzeyinde çalıştığını tüketiciye en iyi şekilde anlatıyor. Yani bir cihaz İstanbul’da gösterdiği verimlilik ve enerji tasarrufu düzeyini Adana’da gösterip göstermeyeceğini tüketici etiketine bakarak anlayabiliyor.”

 

EN HIZLI BÜYÜYEN 3 ÜLKEDEN BİRİ

 

Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı Takayuki Kamekawa

 

Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı Takayuki Kamekawa da konuşmasında, Daikin'in bu yıl 21 milyar dolar, 2015 yılında ise 25 milyar dolar ciro hedeflediğine dikkat çekerek,  şunları dile getirdi: "Bu noktada Türkiye, Daikin için büyük bir önem taşıyor. Türkiye gelişen ve çok hızlı büyüme kaydeden bir ülke. Daikin Türkiye'nin elde ettiği sonuçlar da bunu gösteriyor. Daikin Türkiye, 2012 yılında ulaştığı 518 milyon TL'lik cirosu ile Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin en yüksek satış rakamını elde eden 3'üncü ülkesi oldu. 2015 yılına ilişkin hedeflerimize ulaşmamız için 2013 yılında elde edeceğimiz sonuçlar çok önemli."

Diğer Haberler

Web Tasarım IDS